Když Vincent na konci války obnovil výrobu, bylo to se zcela novou řadou B. Kromě zadního odpružení byla předválečná řada A Vincent-HRD dostatečně konvenční: trubkový ocelový rám, nosníkové vidlice, samostatná převodovka atd. pánové Vincent a Irving řady B účinně vybudovali reputaci značky jako vzdor proti konvencím ve snaze o technickou dokonalost.
Pro začátek neexistoval žádný „rám“ jako takový, pouze vyrobená krabice připevněná k hlavám válců, která sloužila jako olejová nádrž a zahrnovala vřeteník a upevňovací bod pro zadní pružiny. Převodovka byla integrální součástí motoru a kyvné rameno otočné přímo ve skříni motoru/převodovky je dnes běžné, ale před 60 lety neobvyklé.
Pouze v zachování předválečné nosníkové vidlice Brampton se zdálo, že Phillip Vincent zaostává za ostatními výrobci, z nichž téměř všichni přešli na teleskopické, ale tento zdánlivý nedostatek brzy vyřeší představení slavné vidlice „Girdraulic“. . Vincent-HRD Rapide Series B, představený v roce 1946, byl okamžitě nejrychlejším sériovým motocyklem na prodej kdekoli, s maximální rychlostí 177 km/h. Základní design však měl zjevně ještě větší potenciál, který se později realizoval v podobě modelů Black Shadow a Black Lightning.
Nedávno bylo přepracováno magneto, spojka a karburátory. Tento dobře udržovaný Rapide je dodáván s registrační knihou, V5C s reg. číslem „HDV 949“, datovacím certifikátem klubu majitelů Vincent HRD, kopií původní specifikace motoru tohoto stroje z 20.9.1947, kopií původní „pracovní objednávky od“ ze dne 20.9.1947. Tento stroj byl testován pro dodání od Baily Sugg (pracovník Vincent), 23.9.1947 a byl dodán panu Green Newton Abbottovi, Spojené království, 26.9.1947. Tento superbike ze 40. let strávil celý svůj život ve Velké Británii a jezdí dobře.