Suzuki vstupuje do éry elektrických vozidel se zcela novou e-Vitarou 2025, která představuje svůj vůbec první plně elektrický model. Toto není hybrid nebo polovičatý pokus – je to první skutečné elektrické sportovní užitkové vozidlo Suzuki. e-Vitara vyniká jako solidní přírůstek do řady Suzuki a překlenuje posun od ikonických modelů jako Jimny a Swift Sport k nové kapitole elektrické mobility.
Design e-Vitary má jedinečný charakter. Představuje drsný, téměř introspektivní vzhled s odvážným hranatým tvarem, rozšířenými oblouky blatníků a světelným podpisem, který mu dodává expresivní, promyšlený vzhled. Suzuki vybavila e-Vitara možnostmi, které uspokojí různé jízdní preference, a nabízí dvě různá nastavení baterie. Pro ty, kteří upřednostňují jízdu ve městě, pohání verzi s pohonem dvou kol 49kilowatthodinová baterie.
Alternativně je pro odvážnější řidiče k dispozici baterie s kapacitou 61 kilowatthodin, dostupná v konfiguraci s pohonem dvou i čtyř kol. Menší baterie se připojuje k motoru o výkonu 106 kilowattů, zatímco větší baterie obsahuje 128 kilowattový motor pro pohon dvou kol nebo 135 kilowattové dvoumotorové nastavení pro model s pohonem všech čtyř kol. Verze s pohonem všech čtyř kol je dokonce vybavena režimem „Trail“ pro lepší terénní schopnosti a nabízí o něco více všestrannosti.
Suzuki postavilo e-Vitara na nové platformě s názvem „HEARTECT-e“, která je speciálně navržena pro elektrická vozidla. Tato platforma je lehká, ale přesto ochranná, obsahuje vysokonapěťové ochrany a poskytuje dostatek vnitřního prostoru až pro pět cestujících. Přestože spadá do kategorie kompaktních sportovně užitkových vozů – měří 4,2 metru na délku, 1,8 metru na šířku a 1,6 metru na výšku – je stále dostatečně velký na to, aby vážil 1 702 kilogramů s pohonem dvou kol a 1 899 kilogramů se čtyřmi koly.